Címkék

Robin Sloan: Penumbra úr non stop könyvesboltja

Azt hiszem még a gimiben történt:

“-Hát nem érted, hogy non stop bolt?

-Értem, értem, non stop bolt. De meddig van nyitva?”

Az ötlet szerintem zseniális. Könyvesboltos, rejtélyes, összeesküvős, nyomozós, izgalmas (lehetne), érdekes karakterek. Tökéletes szórakozókönyv, mégis kissé laposra sikeredett.

Az eredeti és a magyar borító zseniális. Imádtam a fejezetcímeket (pl. kabátgombok)  és eztán varázstükörnek fogom hívni a Kindlimet.

Néhány helyen szerintem logikátlan. És nem azért mert hihetetlen, nagyon is szeretem én a hihetetlen, megdöbbentő ötleteket. Csak egyszerűen nem áll össze, szétesik az egész. Az összeesküvők legfőbb jelmondata: papír, toll, tinta, vesszen a modern technika! De a társaság egyben egy nagy, profi, modern üzleti vállalkozás is, nem egy világvégi szekta. Az nem létezik, hogy senki sem próbált korábban a modern technika eszközeivel kapirgálni. A közepén egészen elszontyolodtam, mert a történet kezdett danbrownos tüneteket produkálni, azt meg én nem annyira szerettem. Az izgalmas kutatós részt sokkal érdekesebbre lehetett volna kerekíteni ennél a versenyt futunk az idővel, közben ide oda rohangálunk verziótól.

A végére szerencsére kigyógyult danbrownitiszből, és sikerült egy érdekes, kissé váratlan csavarral megoldani (vagy meg nem oldani) a rejtélyt. Aztán ki ki döntse el, hogy papír vagy számítógép vagy e-ink vagy varázstükör. Én mindet akarom!

Reklámok